Då har vi det avklarat

Jag vill egentligen inte vara en besserwisser.. (Men det vet vi ju alla att jag är.) MEN! Det finns en sak som jag inte kan sluta störa mig på och det är skillnaden på enda och ända. Är det INGEN som vet skillnaden på de två orden?

Jag kan lära er: Det här är min enda ända.
Enda betyder bara, ända betyder röv.

(Ja alltså enda betyder väl kanske lite mer än bara bara och ända betyder väl kanske lite mer än röv men det jag ville komma fram till var att det är två olika ord som jag inte gillar när man blandar ihop.)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag råkade snubbla in på din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2011-07-12 @ 19:16:09
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0