Skönt trött i benen nu

Nu ligger jag i min rena nybäddade säng och myser med lite varma kläder och en stor, mörk, hård.. dator. Regnet öser ner utanför precis som det gjorde varje dag den senaste tiden. Har vart supermolnigt hela dagen och lite småkyligt men det passade utmärkt för jag, Emmy och Jocke åkte på en liten utflykt. Drog en sväng till Tesco och Big C för att shoppa loss lite vatten, cola, glass, hatt, kameraväska etc.
Sen gled vi vidare till Wat Tam Sua och på vägen dit höll Emmy och Jocke på att dö för att föraren var lite för våghalsig och dum och fick för sig att släppa styret. (Nämner inga namn av respekt för Jocke.)
Men vi klättrade upp för alla 1237 trappsteg upp till en underbar utsikt, mycket kallt dricksvatten och svalkande vindar. Vägen upp gick på cirka 40 minuter (kanske lite mindre för vi glömde ta tiden och dubblade bara tiden från när vi gått hälften och första halvan brukar ju gå lite fortare med mindre stopp) och ner skuttade vi på 20 minuter. Jag och Emmy kom på att man inte kände av värken i benen så mycket om man sprang så det gjorde vi. Det gjorde liksom tusen gånger ondare att gå.

Sen var vi på marknaden och vart fast i en affär pga monsunregn i cirka 40 minuter så jag stod och prackade på Emmy och Jocke kläder som jag tvingade dem att köpa. Lyckades fly undan regnet till Denice en stund och sen fick vi susa hem ändå i regnet fast det var inte lika mycket regn då.

Hoppas bara att det slutar snart för jag vill gå ut ikväll. Iaf knäcka en bärs eller sörpla en sato, visa nykomlingarna vad som är den rätta drickan i det här landet. Inte jävla Chang eller Singha beer. Det är för vitansikten (inte BKK-människor utan just nykomlingar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0