Det blir väl vad man gör det till

Idag är en sån här tråkig dag, en dag då jag vaknade och inte ville kliva upp ur sängen för det finns liksom inget att göra. Måste ta mig till någon av mina vänners datorer och skriva ett CV eftersom jag inte har word på min dator. Måste komma igång med det och sen söka jobb som tusan i Svearike. Annars har jag liksom noll planer.

Ska väl köra iväg till Ao Nang och köpa lite peeling och fiffla lite med mitt skrovliga nylle också. Men det känns tråkigt, vill ju helst gå till stranden för nu blir jag bara vitare och vitare. Men det är något med solen, med vädret. Madde som alltid annars är brun som bajs och röd som en tomat blir också bara vitare och vitar för varje dag som går trots att hon jobbar ute på havet.
Det är dåligt väder hela tiden. Molnigt och så kommer det små regnskurar hela tiden (det är iofs skönt för det är inte så varmt). Men det DÄR BÖRJADE DET REGNA SÅ JAG FICK SPRINGA UT OCH TA IN TVÄTTEN kan vara lite tråkigt när man vill ut och bli brun.
Ris hud har ju fått tillbaka sin bruna nyans igen efter hans lilla "semester" då han hann bli vit och det gör ju att jag ser ännu vitare ut. Gör ju inte så mycket egentligen men det är ju kul att få lite färg ibland. Får väl trösta mig med att nu tycker väl alla thaiar att jag är så fruktansvärt fin och vit.

Kanske ska ta en dusch nu och ta tag i mitt liv. Spelar ingen roll att det regnar nu om jag vill åka någonstans för min nya fina hjälm är jättebra att ha på sig när det regnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0