Jag betalar mina egna mutor

Det blev ingen kanin igår! Så fort jag klev in genom dörren hemma började jag be om ursäkt för att jag glömt disken men det var ingen fara. Så vi for iväg till marknaden och Ri var smart. Vi började kolla på högtalare. Och han spelade ointresserad. Fick det att verka som att jag ville ha den där högtalaren för 700B. Det ville jag ju men inte om jag hade vetat att det var jag som skulle betala den med allt som fanns i min plånbok.
Efter det slappnade Ri av och när vi hade gått hela marknaden och äntligen kom fram till kaninerna så var 80% av kaninerna redan köpta. Dessutom började det regna så vi var tvugna att åka hem för "det är inte bra för högtalaren".

Så drog han ut mig ur deras lilla stånd och mutade mig med en iste. Även den fick jag betala själv.

Hur kan han överlista mig så?

(Fast det bästa av allt var att han TROR att det är jag som har betalat allt. I själva verket snodde jag en tusing av honom för några dagar sen som jag använde igår.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0