Uppe med tuppen

Stämmer inte idag. För tuppen vaknade nyss, fem över sju och jag vaknade vid sex. Kul. Har inte sovit så jätteunderbart den senaste tiden men det har berott på min igentäppta näsa och mina goa hostattacker som numera är ett minne blott.
Ibland älskar man att gå till doktorn i Thailand. Man får alltid någon supermedicin som hjälper skitsnabbt och det gillar när man mår skit. Gick till en ganska ny klinik här i Ao Nang vid ett igår och fick en spruta en liten bit ovanför röven och en påse karameller. Antibiotika och massa sånt.
Och det tog inte många timmar tills jag hostade för sista gången och snoret i näsan som inte gick att fräsa ut var borta. Gött.

Men här kom en liten fråga som hemmafrun gärna svarar på:


Fick tag och fick tag.. I Thailand får man ta det som finns så jag kokade lite ris och sedan kokade jag det igen med massa mjölk. Kanel har jag importerat själv ifrån Sverige. Jävligt gott blev det även om Madde inte tyckte att det smakade som hemma, men det gör ju aldrig svensk mat här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0