De brölande grodorna

Alltså nu har det regnat och regnat och regnat i.. Jag vet inte hur länge. Kan det vara en vecka? Det var ju en dag här för några dagar sen som det inte regnade förrän på eftermiddagen. Den dagen for jag, Bella, Stella och Leo och badade i poolen.

Och så var det ju där för cirka fyra dagar sen när vi var på stranden, men då var vi väl där i max 30 minuter för sen kom ju världens regnoväder.

En sak som är rätt jobbig med regnet, utom själva regnet och att man inte kan göra något alls, är grodorna!
Jag vet inte om ni har hört dem.. I Sverige har jag nog aldrig hört en groda. Man bara vet att de säger kvack kvack (eller är det ankor?). Hur som helst, thailändska grodor..
Jag minns när jag och Emmy var på Phi phi för ganska exakt två år sen. Då regnade det utav bara satan och när regnet upphört en kväll gick vi en jäkla promenad, runt hela ön tror jag. Så när vi traskade runt där och kom till ett ställe som är lite djungel så hörde vi något. KOSSOR! Vi letade och letade efter ladugården men hittade ingen, försökte kolla efter en liten hage men såg ingen.
Och så inte så långt efter när jag hade kommit till Ao Nang hörde jag dessa kossor igen och frågade Stella och Denice vad det var för något, så visade det sig att det var ju grodor.

Grodorna som BRÖLAR har gjort det oavbrutet sen.. typ sen jag kom hit med undantag för de små solstunderna som har varit. Det känns verkligen som att man bor på en bondgård.

Min första elefanttur med Emmy, på Koh Samui. Fasen vad oskönt det var, blåmärken på hela ryggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0