Heavy rain

Åkte och käkade lunch med Stella idag och precis när Denice kom för att joina oss brakade det loss ännu en gång och började vräka ner. I helskotta vad det kan regna i det här landet.

Det börjar med att man känner små små vindar som är lite smått kylande.
Man kollar upp mot himlen och ser molnen från helvetet.
Det börjar blåsa mer.
Marken blir täckt av avblåsta löv.
Thaiarna börjar flytta in sina saker under tak.
En sekund senare är man B L Ö T.

Men jag var superglad ändå för även om kroppen min var en liten blöt trasa...

..så var huvet torrt som attan!

Därför ska jag idag börja med balsammetoden.

(Ja, jag har solglasögon när det regnar för jag och Stella konstaterade idag att det inte är konstigt i det här landet. Det är liksom så ljust och skärande i ögonen även när det öser ner regn från mörka moln.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0