Är jag en bitterfitta?

Framtiden ser inte ljus ut för mig. Det känns som att jag är inne i en sjukt dålig period och ingenting går som jag vill just nu.

Har precis varit och pratat med min nya chef. Och det känns inte alls bra.


Mötet började med att han sa att jag var ful.

När vi kom in på hans kontor frågade han varför jag var ful. Jag visste inte vad jag skulle svara.
Han tyckte att jag borde fixat mig för vårat möte. Okej, jag vet att jag inte borde haft shorts på mig men jag hade seriöst avlidit om jag hade behövt ha jeans på mig. De enda långbyxorna jag äger.
Trodde också att han kanske inte skulle bry sig så himla mycket om det med tanke på att han jobbar med turister och ser hur de går klädda. Om man jämför med alla turister i Ao Nang var jag väldigt anständigt klädd.


Han undrade varför jag inte hade sminkat mig. Det hade jag, men jag tänkte att jag inte skulle spackla igen hela trynet. Kändes inte som ett bra första intryck. Dessutom ville han att jag skulle ha någon läcker frisyr, tofsen jag hade satt upp håret i räckte inte.


Arbetsuppgifterna lät bra till en början. Tills han började gå på om att jag skulle lära hans personal engelska. Visst kan jag det. Japp, så nu ska jag hålla en tvåtimmars-lektion varje dag och lämna in min läroplan till honom.


Jag ska jobba nio timmar om dagen, sex dagar i veckan för samma lön som jag får där jag jobbar nu. Nu jobbar jag alltså TRE timmar om dagen, sex dagar i veckan. De första femton dagarna får jag inte vara ledig alls.


Jag frågade också om det möjligt att ta ledigt om man nu ville det. (Jag SKA åka iväg någonstans under lågsäsongen.) Självklart, du kan spara dina lediga dagar. Ex inte vara ledig på tre veckor sen har du tre lediga dagar i rad så du kan åka bort.



Är jag kräsen som tycker att det här verkar SKIT?
Jag kommer aldrig palla detta. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag börjar på måndag. Jag ger det två veckor sen hänger jag mig om det är så hemskt som jag tycker att det verkar vara.

Dessutom klagade han på min wai när jag skulle gå. Det har jag ALDRIG varit med om. Jag vet inte hur man gör en korrekt wai men när jag frågat folk om hjälp så säger de att det inte är så viktigt, det viktigaste är att man försöker. Tydligen inte.

Kommentarer
Postat av: Upprörd läsare!

vilken jävla skit jävel! Nej Frida, jag tycker inte du ska jobba åt honom, det är ju inte värt att jobba om man aldrig kan njuta av typ ledighet eller sina intjänade pengar! Och om du ska vara "lärare" så ska du ha extra betalt! ...Men jag vet hur svårt det är hitta jobb utomlands ibland.. Man tager vad man haver, men vem fasiken har lust att jobba för ett grisarsle som honom?! Lycka till och hoppas det löser sig för dig snart....

Puss o kraaam påre snygga fina du!!!!

2012-04-17 @ 11:54:43
URL: http://nicokonst.blogg.se/
Postat av: Bella (soi mao)

STA PA DEJ GUMMAN! fundera ordentligt innan du hoppar pa nagot, tro mej! d e han som e dum! kram

2012-04-17 @ 12:03:36
Postat av: J

Han är tydligen inte lycklig med sig själv om han måste trycka ner dig så! Samtidigt är ju många thaiare noga med att se prydliga ut, men ja det var verkligen kränkande behandling.

Jag tycker dock du ska ge det en chans iaf, och sen bara quitta om det inte känns bra senare. Vilket sorts jobb var det? Kraaam!

2012-04-17 @ 13:43:25
URL: http://feghi.blogg.se/
Postat av: Louise

Men herregud vilket idiot! Håller med om waien.. De jag pratat med har också sagt att det är viktigast att man försöker och att det inte är så noga..

Men testa på jobbet ett tag kanske.. men jag skulle verkligen inte haft lust att gå dit efter det där mötet! Vad är det för jobb?

2012-04-17 @ 14:35:45
URL: http://dreamsandlies.wordpress.com
Postat av: Anonym

Beror ju också på lönen, har du thailön skulle jag aldrig tagit jobbet.

2012-04-17 @ 18:42:01
Postat av: Fuleil

Fuck it, bara för att du är invandrare ska du inte nöja dig med vad som. prova kräv mer stålar annars skiter du i det!

2012-04-17 @ 22:40:21
Postat av: Anonym

Så typisk thai sjef det der! Og slik er det jo å arbeide i Thailand 6 dager jobb en dag fri, under høysesongen kansje ingen dager fri, og overtid som man inte får betalt for. Thailand egner seg som et land å dra på ferie til med skandinavisk lønn, det er ikke et land man vil jobbe i, hvis man er vant med scandinaviske arbeids forhold i tilegg blir det ekstra vanskelig å jobbe i dette landet! Lykke til Frida! At du waier i det hele tatt er jo kjempe bra:)

2012-04-18 @ 03:46:14
Postat av: Sophie

Hej igen Frida!! :) Blev lite smått förbannad när jag läste ditt inlägg! GRR.. Känner igen typen och gillar det inte alls.. Vem är han att säga till dig att du är ful!? Du är ju jättesnygg! Typisk thaigubbe(el. gubbe från vilket land somhelst)att desperat försöka trycka ner en ung vacker kvinna! Ta inte åt dig! Om du VERKLIGEN behöver ett jobb så testa, och sluta sen om det är förjävligt..;)



Har din kille varit i Sverige? min har precis fått Uppehållstillstånd så vi åker om 2,5 veckor för en svensk sommar & kanske längre..



Stor KRAM till dig!!;)

2012-04-18 @ 04:41:12
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0