Back to normal. Men imorgon är det nyår!!

Nu är allt som vanligt igen. Alla man möter garvar lite och frågar om man flydde igår. Ri har varit ledig från jobbet idag men jag såg att det var båtar ute och körde ändå, Ri säger att det bara är farangerna som vågar sig ut på havet. Thaiarna är för mesiga.
Jag tror ändå att han kommer jobba imorgon, det kommer krylla av turister i Ao Nang imorgon och alla bkk-människor kommer vilja åka båt. Men det är bra, songkran är skitbra att ragga på!

Shit, kom precis på att jag inte dubbelkollat att min vattenpistol finns kvar. Den ska ligga någonstans hemma från förra året... Om det inte bara är något jag fått för mig. Då ligger jag illa till nu.

Det bästa med det som hände igår var att nu kan man verkligen känna sig trygg om det skulle komma en tsunami hit. Varningssystemen fungerar som de ska och tydligen var Ao Nang helt tomt på folk mindre än en timme efter att larmet gått och poliser blockade vägen ner mot stranden tills faran var över.

Där ligger Sverige i lä när det gäller säkerheten, men det är väl antagligen bara där. Och det kan nog bero på att risken för tsunami i Sverige inte är så himla stor. Hehe.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det känns tryggt att veta att du/ni är i trygghet! :) hur ser det ut på sandal-fronten i thailand? har dom min stl måntro? små39or? Jag vill inte ge upp tanken på en framtida import/export oss emellan.

2012-04-12 @ 22:40:49
URL: http://nicokonst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0