Det enda som är säkert är att ingenting är säkert


Igår var jag och käkade BBQ med Jonna och Denice och gammal och klok som jag numera är så åt jag inte tills jag fick paltkoma, magont och däckade. Fast trött var jag ändå. Hemligheten låg nog i såsen. Där jag och Ri brukar BBQ:a så är såsen inte lika god och stark som där vi åt igår och när maten inte är så stark så äter jag mer. Plus att mättnaden blir fräschare när man äter spicy.

Sen åkte vi hem till Ella och sa farväl eftersom hon åker hem till England idag.
Om en månad har typ ALLA åkt hem till sina länder utom jag. Så jag hoppas verkligen att jag får ett jobb nu till lågsäsongen. Jag slutar på mitt jobb som jag har nu om två veckor sen är jag en fri själ.
Snickelisnackade lite med Rajraj om lågsäsongen och alla våra planer igår och det gjorde mig stressad. Om jag får ett jobb så vet jag inte om jag kan få ledigt men om jag nu skulle ha tur att få ledigt så kan jag ändå bara resa bort en längre stund på typ Buddha-dagar men då kan inte han få ledigt. När jag är ledig från skolan MÅSTE han jobba.
Vi har alltid det där problemet. Alla dagar han är ledig (vilket är typ 5 dagar om året) så är det något jag måste iväg och göra så vi ändå inte kan ses eller hitta på något. ÅH, varför kan inte Thailand vara som Sverige där man jobbar 9 timmar om dagen fem dagar i veckan?? Så att man hade helgen tillsammans. Fatta vad mycket kul man kunde hitta på då.

Jag har alltså lite ångest och grubblar sönder mig själv varje kväll när jag ska sova och när jag bestämmer mig för att sluta tänka på det kommer hostan. I natt tog det väl tre timmar innan jag lyckades somna.
Därför unnade jag mig en stadig frukost framför Gossip Girl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0