Ligger på soffan med paltkoma


Har precis varit och snaskat BBQ med dessa grabbar. Eller.. Vi stekte ju mest. Alla halalställen här har ju stekare medans alla grillar har en fet klump med grisfett på toppen. Och sånt käkar ju inte vi.. Oftast. Så därför blir det stek.
Nu har det öppnat en ny buffé här i Klong Hang! Den öppnade i torsdags och äntligen har vi tagit oss dit nu. Det var dyrare än där vi brukar grilla (steka) och kyckligen smakade lite underligt MEN det ligger sjukt nära och.. det bästa..


GLASSBUFFÉ!! Pyttesmå skålar hade de ställt ut brevid glassbaren men jag var inte blyg. Fyllde på flera gånger. Jag kan både älska och hata thaiglass. Den smakar verkligen inte som glass i Sverige, här är det inte konstigt med ris, jordnötter, brödbitar, geleklumpar och annat tjafs i glassen. Det är alltid spännande att se vad som ligger där i och lurar.
Jag tror jag har vant mig. Förut gillade jag det verkligen inte.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Intressant att se hur andra lever i Thailand! blogga mer!;) Hur läng har du varit tillsammans med din kille? xx

2012-04-17 @ 08:01:05
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: Sophie

Vi i ca 1½ , fast vi har känt varann i 5 år..;) Kul det du skrev om hur ni pratar med varann på typ ett eget språk.. samma för oss!;)

2012-04-17 @ 08:38:54
Postat av: Gaymasen

Åh myspys.



Asiaterna kan verkligen inte göra efterrätter. Så är det bara. Haha.



Och jaaa. Mjölpåsar. Har du sett tantbrön någon gång eller? De är ju som tomma mjölpåsar ;-) Nej. Ska vara snäll. ^^

2012-04-17 @ 10:29:51
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0