Nu hoppas vi att det är över och att ingen tsunami kommer

Ingen fara på taket. Hoppas jag. De säger iaf på de thailändska nyheterna att det inte kommer komma någon till tsunami, ingen mer än den 10-centimetersvågen som kom till Phuket. I Panga var den tydligen hela 30 cm hög.

Kan inte riktigt förstå hur man kan skilja dessa minivågor från de vanliga vågorna...

Dessutom drar ju tydligen allt vatten bort men så får man också tänka på att det blir lågvatten på eftermiddagen just nu. Så det kan ju vara därför vattennivån sjunker.


Annars då. Var på immigration i Krabi town idag och förlängde mitt visum så nu får jag stanna här i ett år utan en enda jävla visarun. Dock blev det jordbävning när jag var där.

Jag trodde att det var jag som blev yr och skulle svimma för det kändes som att hela marken gungade och som att väggen bakom mig rörde på sig. Men sen visade det sig att det verkligen var så. Så alla sprang ut och började tjattra om tsunami. Men när jag frågade så sa alla att neeeej klart det inte kommer någon HAHA.

På vägen hem var det typ jag och två moppar och två bilar som åkte mot Ao Nang och så var det kö ut från Ao Nang. Började noja lite men tänkte att det var mycket trafik för att det snart är Songkran.
Men framme i lilla Klong Hang var det kaos och alla skulle bort från Ao Nang snabbast möjligt.
Jag såg att Ri hade ringt mig flera gånger men mobil hade ingen täckning och jag kunde inte få tag i någon. Gick in på datorn och såg att det var tsunamivarning i södra Thailand. Hörde varningssystemet i Ao Nang tjuta.
Fick halsbränna av stressen.
Efter vad som kändes som en evighet när jag sprungit runt här bland grannarna och lyckats få tag i en fungerande telefon fick jag tag i Ri som var på väg hem.
Där och då slappnade jag av.

Sen började det SPÖregna och blixtra och åska och så stängde de av strömmen, tydligen en säkerhetsåtgärd om det skulle komma en tsunami. Lite jobbigt bara för då kunde vi inte ha koll på vad som hände. Så vi passade på att laga mat medan det fortfarande var ljust ute och nu är strömmen äntligen tillbaka och ingen tsunami ska komma.

Dock ska man vara försiktig och hålla sig borta från havet de närmaste två dagarna vilket betyder att min kära man inte ska jobba så vi kan fira Songkran tillsammans!

Kommentarer
Postat av: agneta

Skönt att höra att allt är bra, ta hand om er! Kram Agneta

2012-04-11 @ 15:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0