SONGKRAN 2555

Nu har vi firat in det Buddhistiska året 2555 och vissa fortsätter även idag. Fast inte lika många. Kom nyss hem från Nopparathara stranden och där var det fullt med bilar och folk som kastade vatten. Fick dock bara ett litet sprut av en vattenpistol på mig. Alla andra kastade men jag körde slalom med moppen och lyckades undvika att bli blöt.
Igår var det tillräckligt blött. Fast jag skulle inte tacka nej till att fira idag med.

Vi kom till centerpoint vid elva och då var det ganska dött..

Vi traskade upp mot Roots rock och där var det också väldigt lite folk

Men det var kul ändå!

Tillbaka på centerpoint, lite mer folk

Och ungefär här tappade vi bort varandra och jag och Janela begav oss bort till Krabi spesialisten

Träffade Bella med bror + vän

Och Friiiiiiiiida

Sen hittade vi varandra igen i spöregnet

Min uppfriskande dryck, gjorde susen när jag var helt slut


Nu måste jag nog ta tag i röran i köket. Vi sov med öppen bakdörr i natt och vaknade vid halv fyra av att det var världens liv i köket, någon som höll på att möblera om. Det var grannkatterna och de skrek och morrade och flög runt så Ri fick gå ut för att kasta ut dem. Men jag såg hur han ryggade tillbaka när katterna morrade mot honom.
Nu är det kattkiss i hela köket och golvet är helt kladdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0