En lång dag idag

Wy idag har det regnat. TVÅ GÅNGER! Regnskurarna varade dock i cirka sju minuter. Sammanlagt. Och sen så var det inte ens i Ao Nang som det regnade utan i Krabi town men ändå. Luften kändes underbart fräsch efter det och det luktade sånt där sommarregn som man kan känna av i Sverige.
 
Åkte in till stan i morse och brunchade med Ella innan skolan. Sen i skolan intervjuade (stavas det så?) jag en kvinna som jobbar i min skola. Läraren sa att jag var jätteduktig och mitt uttal måste varit perfekt eftersom hon inte kommenterade det.
Sen fick läraren lite damp på mig för att jag frågade hur en vokal uttalades egentligen och hon kunde inte höra skillnad på mina två olika uttal.
 
Sen nu på kvällen har jag barnvaktat Oliver.
 
Har en hängig kisse här hemma. Tror att mr Bang fått i sig toalettrengöring.. Han varken äter eller dricker.
Känns som att vi gått igenom det här förut.
 
 
Mycket som snurrar i mitt svullna huvud just nu. Mycket planer för framtiden. Igår hade vi en plan. Idag en annan. Ett problem med tusen lösningar och så fort jag ställt in mig på en så kommer ett nytt förslag.
 
Måste ha någon vettig att bolla idéer med.
 
Har tagit bilder med min mobil men jag har inte lyckats klura ut hur jag ska få in dem i datorn utan att ta ut minneskortet ännu. Så här kommer istället en gammal bild på mig och knoddas.
foto: freddlas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0