Varför ska allt hända Bang?

Har precis hållt fast Bang i nackskinnet och tryckt fast hans huvud på golvet för att försöka ge honom lite vätska men han öppnar munnen så allt allt rinner ut. När jag släppte nackskinnet så stannade det kvar, som att jag fortfarande höll i det.
 
Betyder väl att han är väldigt uttorkad.
 
Två timmar kvar tills Ri kommer hem från jobbet. Försöker ringa honom och ordna så att vi kanske kan få åka bil till sjukan. Skulle vara skönt för en moppefärd är ju inte direkt lugnande. Dock är han inte så med ändå. Ligger på golvet och glor på mig med sina skelande halvöppna ögon.
 
Han har spytt skum också.
 
Senast jag såg honom äta och dricka var i tisdags kväll vilket betyder att han inte ätit eller druckit på snart två dygn. Fick i honom några droppar vatten igår kväll när jag insåg att han var så dålig och idag har jag nog lyckats få i honom cirka fyra mililiter vätskeersättning för djur.
Har googlat och kommit fram till att min 1 kiloskatt ska ha i sig minst 50 ml vätska per dygn.
 
Stackarn. Han luktar verkligen bajs också :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0