Här kommer en uppsats på 245 ord om.. BAJS

Det är fruktansvärt varmt här, inga moln på himlen och solen bara STEKER. Lyckades skaffa mig en bränna igår på väg till skolan faktiskt. Hade linne för första gången på länge och jävlar. 20 minuter på moppen och jag var röd.
 
Katterna har gått in i någon slags dvala. Skönt under dagen men de slaggar för mycket så under morgonen när det fortfarande är svalt ute så röjer de sönder huset. Men äter gör de inte. Har köpt massa kycklingklubbor som jag blandat med kattmjölk till dem men de sörplar bara i sig mjölken. Och häver i sig vatten.
 
Mamma fick ett leopardhalsband idag. Hon ÄLSKADE det. Trodde att hon skulle få fnatt men hon brydde sig inte ens när det var pinglor på det. Men de tog jag självklart bort på en gång.
 
Tycker synd om katter som har en pingla runt halsen. De måste ju bli galna till slut.
 
En annan rolig grej om katterna.. De är väldigt dumma i huvudet. Ingen av dem fattar att man kan skita och kissa ute. Tex igår när jag lagade mat och Ri satt i trappen och kollade på så blev han stångad av en panikslagen Bang som kom glidandes in i huset, slirade ner för trappen och flög ner i kattlådan och kissade.
Han var alltså ute och lekte men var tvungen att skynda sig in och kissa.
 
De har ju lärt sig att gå ut ur huset själva (genom den trasiga dörren) men inte att komma in så den här veckan när jag kommit hem från skolan och öppnat ytterdörren så har alla tre skyndat sig till lådan för att uträtta sina behov... Är de tröga eller?
Tycker att det är ytterst konstigt eftersom Mamma verkade vara hemlös, så smal och eländig som hon var förut och hon sket och kissade alltid ute tills för typ en och en halv månad sen när vi skaffade lådan.
 
Nu har vi alltså tre ganska stora kissar som delar på en liten plastbytta. Kan säga att deras skitar är ungefär lika stora som en mindre hästs skit. De kissar floder.. Om de inte lär sig uträtta sina behov ute snart så kommer jag gå i personlig konkurs.
 
(Har provat att ställa lådan ute när dörrarna är öppna så de ska fatta att man får skita ute men då skiter de ändå bara i lådan. Alltså bajar i den.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0