Nu har jag börjat fastan

Hej hej kompizar här sitter jag och fastar! Ja, det är sant! Har fastat sedan klockan fem i morse då jag käkade frukost. Det var en lite udda feeling att kliva upp halv fyra (vi försov oss lite, hade ställt klockan på fyra så maten hade inte ens blitt klar när de började ropa i högtalarna att man inte fick äta längre. Men vi åt ändå).
Efter maten var det bara att polera gaddarna och sova igen men jag fick lite ångest eftersom när jag var ett vårtsvinsbaaaaaaaaaaaarn så hade jag lite problemas med att äta innan läggdags. Om jag åt något och sen gick och la mig så spydde när jag sov. Så helt plötsligt från ingenstans fick jag jättemycket spyångest klockan fem på morgonen men Ri räddade mig.
 
Hade planerat att sova till klockan slog tolv idag så det bara skulle vara lite drygt sex timmar utan mat och vatten den första dagen men jag vaknade klockan tio av att kissarna hade fest i min säng.
 
Så vad ska jag göra nu? Har planerat in lite saker för att få dagen att gå. Men nummer ett är faktiskt att jag ska läsa på så mycket jag bara kan om islam. Muslimer använder ju den här månaden till att skärpa till sig och bli bättre muslimer, lära sig mer om sin religion och jag tänkte försöka lära mig en del jag med. Jag menar, nästan alla jag känner här är muslimer och min pojkvän är muslim så det skulle väl vara en utmärkt idé.
Annars ska jag:
  • Ta en långdusch
  • Klämma finnar och göra ansiktsmask
  • Åka och köpa kattsand så kissarna slipper bajsa på badrumshyllan
  • Kolla på En gång i Phuket
Någon som har några andra förslag på vad jag kan göra för att inte tänka på att jag är törstig?
 
Jag har liksom fått för mig att jag är hungrig och törstig redan nu vilket säkerligen bara är inbillning för i vanliga fall brukar jag ju inte gå upp och käka frukost vid fem..

Kommentarer
Postat av: Sophie

Tufft att fasta! Jag skulle nog avlida!;) nämen jag skulle nog inte vara så trevlig..:)

Berätta hur filmen var sen, är lite nyfiken på den!

2012-07-23 @ 13:59:54
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0