Bang har varit på sjukan och fått medicin nu

Här ligger Bang nerknölad i en soptunna. Kunglig behandling var det nån som sa ja... Eh. Haha, nej men han hade det jättemysigt där i på väg in till veterinären. Första fem minuterna försökte han klättra ur korgen och jag blev jättestressad och tryckte ner honom under filten. Var rädd att han skulle flyga av moppen ju!
Men sen lugnade han sig när jag kliade honom på huvudet och så sov han hela vägen dit.
 
Väl framme vägdes han och fick en termometer uppkörd i röva. Men han verkade inte lida av det. Det konstaterades att kistan var fylld med bajs (kanske måste massera stjärten på honom med en fuktig trasa om han inte bajsar snart, men jag tror bara att det är för att han har svullat så mycket de senaste dagarna).
Sen så har han någon liten skada på baken. Han har antagligen gjort sig illa och börjat gå konstigt för att det inte ska göra ont och därför är han ostabil och därför sitter han som ett cepe (förlåt jag vet att man inte för säga så).
 
Han fick en spruta i ryggen och lät alla på djursjukan veta att han var där med sitt gälla skrik. Sen körde de ner ett jättestort illblått piller i halsen på honom och höll fast huvudet tills han svalde (jag fick tårar i ögonen).
Så nu ska han svälja en tablett efter frukosten (haha kattfrukost) och dricka någon rosa sörja i en vecka. Plus att han måste vila stjärten sin, han får inte leka för mycket med Pussy och jag måste lära honom att sitta och ligga rätt igen.
Eventuellt måste vi lägga om golvet här hemma också.. Kakel är inte bra att gå på eftersom det är halt och gör att det är lättare för honom att "simma". Eller så köper jag ett par mockasiner till honom.
 
HAHA nej så kul ska vi inte ha.
 
Jag är iaf jätteglad att han inte är SJUK. Han mår ju inte helt bra men han har medicin och jag vet hur jag ska hjälpa honom. Som tur är har jag all tid i världen att ge honom.
Nu ska jag kila in i köket och koka alla mina fiskar som jag köpte till katterna på marknaden.

Kommentarer
Postat av: Emma J

Härligt att höra att det verkar finnas bot på eländet!

2012-06-23 @ 20:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0