Hjälp mig hjälpa min kattunge

Visst ser han lite dyr ut? Dyra katter brukar ju ha såna där smala ansikten och se lite ut som Dobby i Harry Potter, precis som Bang. Koko sa att mamman är någon "fin" thai-raskatt som kostar 2000B för en renrasig en. Konstigt att hon är hemlös då.

Hur som helst har Bang oroat mig mycket idag. Han är efter mig som en svans. Vägrar vara med sin familj, vill inte äta från mamman och hon låter honom inte heller göra det. Han har sovit hela dagen i mitt knä fast jag har försökt att lägga honom hos mamman varje gång han somnar. Men han vaknar efter en liten stund och kommer tillbaka till mig.
Han är så sjukt mycket mindre än sin syster som NÄSTAN är dubbelt så stor, iaf dubbelt så fet.

Jag vet inte vad jag ska göra.. Är han sjuk?
Han går lite ostadigt, sover hela tiden, äter som en råtta (i vanliga fall kastar han sig över maten jag ställer fram och ylar om man kommer för nära), det verkar som att han sover dåligt/drömmer mardrömmar för han piper när han sover. En annan konstig grej är att någon av kissarna har bajsat en nästan vit bajskorv.

Har klagat för Ri hela kvällen när Bang legat som en slapp korv på mig att jag är orolig för honom och sen när han låg på min mage och sov så ramlade han ner och dök med huvudet före in i en hyllkant (jag låg på golvet så han föll bara en decimeter alltså) men han reagerade inte. I vanliga fall skulle han blivit rädd och vild.
Så jag letade tag på mamman och höll fast henne fast hon försökte fly så han fick tutta i sig lite mjölk, han blev för första gången på hela dagen helt vild när han såg henne och efter det har han lite mer energi men mamman skiter i honom.

Såååååååå... Jag har två teorier.
1. Han är sjuk.
2. Han är från början en liten svagis och mamman knuffar bort honom för att han ska dö men jag är där och hjälper honom överleva. Han känner sig bortknuffad av sin mor, tyr sig till mig, får ännu mindre mjölk för han är hos mig hela tiden och blir därför ännu smalare och mamman tycker nu om honom ännu mindre.

Eller vad kan det vara?
Hjälp mig och säg vad jag ska göra.

Inte ens google kan hjälpa mig med detta!

(Att ta honom till veterinären känns.. Jobbigt. Dels är det dyrt och jag har inte pengar i överflöd för tillfället men också.. Enda sättet för mig att ta honom dit är att stoppa honom i handväskan och ta honom på moppen, 20 minuter 80 km/h. Heh, nä då är han definitivt död när vi kommer fram.)

Kommentarer
Postat av: madde

Hej Frida! JAg följer dig med dina katter, du vet ju hur mycke jag gillar dessa thaikatter, köp mjölk ersättning för katter och en liten nappflSkaoch prova med de. Jag vet att annelise hade de förrut. Lycka till min vän. Kram

2012-06-15 @ 00:33:37
Postat av: madde

Hej Frida! JAg följer dig med dina katter, du vet ju hur mycke jag gillar dessa thaikatter, köp mjölk ersättning för katter och en liten nappflSkaoch prova med de. Jag vet att annelise hade de förrut. Lycka till min vän. Kram

2012-06-15 @ 00:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0