Jag tror att min bebis är sjuk och kommer dö

Usch vad allt känns jobbigt just nu. Den senaste veckan har jag bara koncentrerat mig på att få Bang att gå upp i vikt och jag tror att jag lyckats. Jag har matat honom med dyr lyxmat blandat med kattmjölk och jag har gett honom fisk och kyckling.
Jag har boxat bort de andra katterna så han ska få äta ifred och när han är mätt kan de få äta hans rester. Jag har inte låtit honom ligga i min famn och gosat lika mycket som han velat för jag har lyft honom till mamman och väckt honom för att han ska käka varannan till var tredje timme.
 
Men ändå har han blivit sämre och jag tror att jag vet vad som är fel. Men jag hoppas att jag har fel. Jag har googlat och googlat och försökt få fram hur en sjuveckors kattunge ska vara och den ska inte vara så som han är.
  • Han är vinglig. Så ostadig att han ramlar när han sitter ner. När han ramlat så tar det ett tag innan han ens försöker ta sig upp
  • När han sitter ser det ut som att hela bakdelen är förlamad
  • När han leker så är det överkroppen/framdelen av kroppen som rör sig. Bakbenen bara ligger där i kors
  • Han kan inte hoppa upp i soffan som Pussy kan
  • Han sover eller ligger och iakttar hela tiden
  • Han gnyr och jamar JÄMT
  • Kroppen är helt slapp när jag bär honom
Det här är vad jag tycker verkar underligt med honom. Ändå så äter han mycket, kissar och bajsar som vanligt. Mina googlingar slutar numera alltid med vingelsjukan. Något jag aldrig hört talas om förut men som jag blir mer och mer övertygad om att det är.
Därför är jag ledsen för det finns inget att göra åt saken, katten vinglar och blir värre och värre tills den blir förlamad och dör. Men jag känner mig så jävla hjälplös här.
Jag har ingen bil så jag kan inte ta honom till veterinären. Jag kommer åka förbi där idag när jag ska till skolan och om de hade kunnat engelska eller om jag hade kunnat thai så hade jag stannat där och frågat vad jag skulle göra.
Men så är det inte nu.
 
Jag vet alltså inte vad jag ska göra. Jag är rädd att han ska börja lida av det snart. Just nu verkar han ändå må "bra" men tänk om han får ont eller mår dåligt. Och tänk om det bara är en liten infektion i örat som gör att han har dålig balans. Eller något annat litet som jag skulle kunna hjälpa honom med.
 
:(

Kommentarer
Postat av: Frida

Kolla om anne lise har nån bur som du kan färda honom i, jag vet att det finns en blå på kontoret..o åk till veterinären som ligger till höger i den stora korsningen på väg till krabi, du vet den stora korsningen där du kör vänster till krabi o höger mot sjukhuset (tror jag) det är dit vi brukar åka om det är något, men som sagt pratar dom inte engelska så ta med dig Ri! Hoppas Bang mår bättre snart!!!!!

2012-06-22 @ 15:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0