Thailändsk midsommar

Var det dåligt väder igår eller?? Såg att ni hade varit inne här och spanat, den vanliga klungan. Inte som förra året när det bara var några få stackare som var inne här för att de var så nyfikna på hur jag firade midsommar. JAg firade ju då inte midsommar förra året, eller året innan det.. Och året innan det har jag ingen aning om vad jag gjorde?
Jag vet bara att för några år sen, ingen aning om hur många, så vaxade jag och Emelie benen och kollade på Sunes jul i hennes säng. Riktiga midsommarbojkottare och folk tyckte att vi var helt galna. HERREGUD HUR KAN MAN INTE FIRA MIDSOMMAR?! Ganska lätt var det.
 
Så hur firade jag midsommar igår då? Thailändsk midsommar är ungefär som svensk midsommar brukar vara för mig alltså inte alls. Det finns inget som heter thailändsk midsommar även fast jag tyckte mig se att det skulle finnas midsommarmat (o påskmat, julmat och.. har vi några fler högtider där man käkar sill och köttbullar?) på några svenska restauranger i Phuket och Bangkok.
 
Min midsommarmat bestod iaf av havregrynsgröt till frulle (väldigt svenskt!!), kokoscurry till lunch, en glass från KFC till mellis med Ella, en majsvåffla till "middag" och biffcurry med ris till... kvällsmat. Eller ja, middag klockan halv elva på natta.
 
Nu är jag lite otålig för jag väntar på att Ri ska komma hem från jobbet. Känns konstigt att han är och jobbar för de senaste veckorna har han varit mer ledig än vad han har jobbat och JUST IDAG var han tvungen att jobba. Igår när jag bad honom skriva ett brev till veterinären som jag kunde ta med mig så försökte han klura ut vem av hans engelsktalande vänner (han har typ två vänner som kan engelska) som skulle kunna följa med mig till veterinären idag.
Sen sa han något som fick mig att svimma av en kort stund. Jag följer med dig när jag slutat jobba. OJ. Blev väldans glad men nu är jag lite nervis att han ska sluta jobba alldeles för sent.
 
BTW så kissade en katt på mig igår. Jag satt ute och diskade och när jag ställde mig upp för att kasta ut diskvattnet kände jag ett sprut över ryggen. Vände mig om och vad såg jag? Kattpappas* darrande brunöga som stirrade på mig. Höll på att dö av äckel och sprang in till Ri som sa: Haha catwoman. Hm.
 
*Kattpappa är fettokissen som jag tror är pappan till ungarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0