วันนี้่ฟรีด้ากับริกินข้าวมันไก่กับนํ้าซุปเป็นอาหารเช้า

Idag åt vi ข้าวมันไก่ (khao man gai) som vi alltid äter till frulle när vädret tillåter och vi har möljighet att äta tillsammans. Vet förresten en del människor som inte vill äta "mat" till frukost, de måste typ äta flingor och bröd och sånt tråkigt.
Okej, jag tackar inte nej till nybakat bröd med massa smurrigt på men ändå.. Tänk helger när jag bodde i Sverige som jag vaknade på morgonen och fann rester från gårdagens middag i kylen. Det var himmelriket för mig. Att få äta MAT till frukost.
Fast jag gillar ju också rissoppa.. Fast det bästa med att äta rissoppa är ju att man också äter kanom, friterad deg typ som man doppar i söt konserverad mjölk och till det dricker man jordens sötaste te ชาเย็น/ร้อน (cha yen/rån). Alltså typ äta godis till frukost.
Godis till frukost har också alltid varit något som jag älskat. När man vaknar på morgonen och luktar och smakar död råtta i munnen och så stoppar man in en liten sur/söt/salt/mustigt chokladig godsak i munnen. Då dör jag.

Nog om frukost. Vi köpte också lite dessert.

Nä nu blev jag så jävla hungrig. Ska äta lite keso. Fy fan, det var ett år sen sist nästan.

PS. Gissa vad jag skrivit i rubriken. Google translate är så jävla kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0