WOOOOW vilken dag alltså

Läckra färger va? Har inte gjort nåt med bilden utom att klippa kanterna runda.

Idag tog jag med mig Denice och hennes kameltå till Ao Nangstranden och käkade en sen lunch. Då såg vi det lilla ovädret som var på väg in mot Ao Nang, det var helt ljust bakom mig alltså bort mot Railey.
Så vi började traska mot moppen men Denice skulle köpa kanom, hon var TVUNGEN ATT HA DET PÅ EN JÄVLA GÅNG och snäll som jag är började jag köra henne bort från där jag bor dit hon ville.
Men när vi kom dit så var ju inte tuktuken där eftersom det regnade mer än vad jag någonsin upplevt under mina två år i det här regniga landet. Så jag försökte vända men jag bara skrek och knep ihop ögonen för jag kunde inte titta för regndropparna var så många och hårda att mina ögon dog. RIP.

Annars har jag mest varit hemma idag för det har hänt grejer på inbrottsfronten. Ri och Chart gick till en spådam/man som sa till Ri att den som har tagit hans dator är en ung kille som har ungefär samma hudfärg som Ri eller kanske lite mörkare och det är någon som ser Ri varje dag.
Den här killen ska då ensam ha tagit sig in här och tagit datorn och sedan kilat hem till sig och lagt den i en plastpåse intill väggen.
OCH DET VÄRSTA: Han bor tvärs över vägen.

Vi har alltså ett gäng med grabbar som bor mitt emot oss och nu tror Ri att det är den yngsta killen där så de berättade vad som hänt för ägaren och han tog sig in i deras lägenhet för att kolla efter datorn men han såg inget för de bor ju en hel flock där.
Det konstiga är att de brukar ALLTID sitta utanför deras rum och spana galet på oss. Alltså, de är inte blyga för fem öre! De glor tills man tror att ögonen ska ploppa ur på dem och speciellt den yngsta killen. Jag vet att Ri har sagt att han känner sig utstirrad av honom.

Men idag när vi har haft huset fullt av grannar som undrar vad som hänt och kompisar till Ri som går runt och spekulerar och när vi dessutom har fört världens liv när vi installet TRE nya lås på dörren så har de suttit utanför bara en liten kort stund. Sen har de inte stängt dörren helt och vi har sett dem stå och smyga på oss bakom sin "stängda" dörr.
Så beter man väl sig inte om man inte har gjort något fel?

Nu håller vi vakt och försöker se om de försöker smuggla ut något från rummet men nu helt plötsligt drog alla och lämnade mig ensam. Känner mig lite rädd för Myanmar-grabbarna eftersom jag vet att de vet att vi vet. HAHA yes.

Har iaf låst båda dörrarna inifrån med totalt fem lås och så roar jag mig med att kolla på när Mamma Meo jagar kattungarna och dunkar till dem i huvudet när de försöker rymma från sovrummet.

Så jäkla söta. Bang är den svarta skuggan som vanligt, hans syns liksom inte på bild. Pussy däremot ligger redo och posar i gulliga ställningar hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0