Detta har hänt

Varför känns det som att jag stressat sönder den senaste månaden? Typ första veckan när jag slutade jobba var jag uttråkad och nu går det i vågor att jag hela tiden glömmer bort hur uttråkad jag är ibland. Jag har ju inte ens tid att skriva här!
De senaste två inläggen var tidsinställda för att jag visste redan i måndags att jag inte skulle ha tid att skriva något här i slutet av den här veckan.

Den här veckan började ju underbart måndag morgon klockan åtta med att vi upptäckte att vi haft inbrott och när vi kom tillbaka från polisstationen började det regna och det slutade inte förrän i morse, LÖRDAG morgon.
HELA tisdagen satt vi inne i regnet och väntade på någon seg jävla människa som skulle komma och hämta oss med bil och köra oss hem till Ris familj i Trang men han dök ju aldrig upp.

Onsdagen var likadan bara det att vid halv åtta på kvällen fick vi tag i en annan bil och förare som kunde ta oss dit. Så vi kom fram halv elva på kvällen, käkade middag och sov. Dagen efter gick vi upp i ottan och åt, sen sov vi lite mer. Sen åkte vi och skaffade ett nytt leg till Ri, åt och sen sov vi. Åt och sen sov. Ja, för det regnade ganska mycket där med.
Just ja, vi frös hela tiden också trots långbyxor och tjocktröja.

Fredag morgon; stressad som en skitnödig åsna på finmiddag satt vi åtta personer i en bil med TVÅ säten. (Japp, jag har träningsvärk i röven idag.) Kom hem 12.20 och det ÖSREGNADE. Öppnar dörren och vår underbara kattvakt hade inte släppt ut kissen på grönbete/kissning. Det var kiss och bajs överallt i huset, okej lätt att tvätta bort förutom den stora feta kisspölen i vår nya soffa!

Jag duschade och klädde på mig, 12.35 satte jag mig på moppen, skjutsade hem Denice som kommit och lämnat tillbaka moppen som hon lånat av mig. Problem igen: Den underbara kvinnan hade inte tankat moppen alls under de två dagar som de kört runt på den så självklart fick jag bensinstopp på väg till skolan, i ösregnet, när jag redan var försenad.

Kom iaf till skolan i tid, körde 90km/h för jag var så jävla förbannad på allt och vad händer när jag kommer fram? JO lektionen är egentligen inställd eftersom det bara var jag som kom. Jag tänkte bara vända om och åka hem till Ella och gråta.
Men jag fick ha en privatlektion med läraren och bestämde mig för att försöka vända den här jävliga veckan till något bra.

På kvällen gick vi ut men det ösregnade så jag och Ella åkte hem tidigare. I morse vaknade jag tidigt och lagade jordens minsta omelett till Ella, mig och Ri (det fanns bara tre ägg i hela Moo3) och sen åkte vi och sa byebye till Denice som skulle ta bussen till BKK klockan fem, hihi.
Ella tjatade lite på Dennis för hon tyckte att det var lite risky att inte ens veta om det går någon buss härifrån, eller om det finns platser på den och hon tyckte att Denice borde åka tidigare till busstationen. Denice blev irriterad och sa åt Ella att sluta stressa henne.

Puss puss, hej hej, trevlig resa, ses snart igen bla bla bla..

Jag vet inte hur lång tid senare Denice ringde i PANIK och bad mig åka och betala någon människa en massa pengar för det gick ingen buss till BKK (eller nåt) så hon var tvungen att ta flyget om 30 minuter (eller nåt). Kan säga att det blev en del I told you SO! från Ella där och då.
Ganska kul ändå.
Vet inte riktigt vad som hände så jag hoppas att du hör av dig så fort du kan Dennis och berättar.

Och nu på kvälla har vi dubbeltdejtat jag, Ri, Gang och Ella på Tesco. Ri har köpt en ny dator (nu kommer väl den gamla dyka upp) och jag har köpt.. Sylt, florsocker, trepack med trosor, bröd och KE TO THE EFFING SO!! Keso.

Där hade ni alltså jordens saftigaste uppdatering om min äckliga vecka och så avslutar vi med lite bilder.

Bad catsitter

Riset hemma i sin mjuuuka säng

Här sitter jag och gnäggar under sänghimmeln

Andra natten tältade vi i vardagsrummet

Tattoo bar i regnet

Såhär däckade Bang idag när vi satt ute och myste.

Nu blir det sängen på en jävla gång för jag har vart vaken alldeles för länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0