Väl investerade pengar såhär i fattigsäsongen

Fredag igen då. Snart dags att rulla till skolan men just nu njuter jag av lyxfrulle. Det vi köpte igår var nämligen en shaker! Eller blender, matberedare.. vad heter det på svenska? 900B pungade vi ut för den. Planen var att köpa den där gröna skitfula saken för 279B men den kändes så jävla plastig och vi kollade inte på den i många sekunder. Vi började istället tafsa på en gammelröd som matchade vår ugn för 600B och jag tänkte att om vi kunde köpa en sådan dyrgrip så kunde vi lika gärna köra på en PHILIPS för 900. Stadig och fin. 2 års garanti dessutom!!
Passar utmärkt nu när jag går på min detox diet. Frukostshaken består av mango, banan, lime och mangojuice. Igår mixade jag även ihop en SKITGOD broccoli/morot/potatis/löksoppa.
Igår morse gjorde jag klart för Ri att jag kommer att ge upp efter tre dagar men nu vettefasen... Har en del soppor som jag vill mixa och smaka innan jag ger upp dieten. Allt efter idag är ett plus.
 
Och förresten JA. Jag sitter på golvet. Varför? För att min konstiga kropp älskar det här landet så mycket och försöker bli thai. Därför sitter/ligger jag alltid på golvet när jag pillar med datorn förutom om Ri är hemma för då ser jag att han ligger i soffan och kommer på att det skulle ju vara asskönt.
Så gör jag det med.
 
Och det är asskönt.

Kommentarer
Postat av: Svetty mama

oh yes helt sant, jag shakear loss var eviga dag här borta, imorse blev det melon/hallon smoothie. Gött som fasen! men det är cykeln som mördar mig, hade ja vart lika modig som du hade ja skaffat en moppe!

2012-06-29 @ 12:44:12
URL: http://nicokonst.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0