Vardagsromantik

Jag försöker lära min kära sambo vad romantik är och att det inte behöver betyda sånt där jobbigt tjafs med massa smör och blommor. Lektion ett var igår, jag gjorde en grönsaksros som jag dekorerade middagen med. Fortsättning på lektion ett: hjärtomeletter.

Aaaaww

Annars har vi suttit i över en timme nu och gjort min läxa. Skrev en jävla massa meningar med
ใ... Tog sin lilla tid eftersom Ri inte hjälper mig att skriva meningen om han inte tycker att den är perfekt. Vill jag skriva "Jag använder datorn varje dag" och han vill att jag ska komma på något bättre.. Ja, då är det bara att låta hjärnan arbeta fram något klyftigare.

Kan dock inte klaga på honom. Utan honom hade jag nog inte kunnat göra läxan. Eller jo men alla mina meningar hade varit från google translate eller så hade de bara handlat om mat. Min thai är alltså som bäst när jag snackar mat.

Var mina meningar bra?

Gillar btw att sist jag frågade om någon var stolt över mig så var det NOLL personer som sa ja.. Kul.

Kommentarer
Postat av: kerstin

Ser ascoolt ut!

2012-06-21 @ 08:43:12
Postat av: Sophie

Vad DUKTIG du är! :) Du ligger lååångt före mig!
Måste ta tag i mina Thai studier.. Frågade Man igår när han ska lära mig Thai på riktigt!? Då sa han att han lär mig något nytt varje dag?? HA! Han måste mena ibland när han mumlar något till mig som
jag alltid tar som att han pratar med sig själv..? ;)

2012-06-21 @ 09:49:42
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0