Tänk på vad för vatten de i ruskigt fattiga länder dricker

Precis kollat 30 grader i februari och är lite.. skeptisk? Ofta man skulle bli döende av att dricka lite kranvatten i Thailand? Då skulle jag vart död för länge sen. Herre jösses man borstar ju tänderna i det varje dag, gurglar munnen (även fast jag vet att vissa tror att det är farligt och använder dricksvatten) men alla duschar ju i vattnet minst en gång om dagen.
Och då får man ju vatten i sig.
Man sköljer frukt och grönsaker i vattnet.

Tror knappast att man skulle dö av det.

Spana bara in alla småungar, ex Leo som druckit kranvatten flera gånger (dock utan lov från sina päron men ungar brukar ju vilja göra sånt som föräldrarna säger nej till). Jag har aldrig hört om någon som dött av lite kranvatten i käften.

Vattnet är ju knappast giftigt. Det är lite skitigt bara ju.

Kan tänka mig att det som kan hända av att dricka en flaska kranvatten är en liten släng dirre. Beroende på hur känslig mage man har.

Kommentarer
Postat av: Louise

Eller hur, dö av en halv flaska kranvatten känns inte så troligt..

Hoppas Pong överlever och att han och Joy blir tillsammans.. Haha.

2012-03-07 @ 20:02:43
URL: http://sweet-holy-crap.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0