Trött i benen

Just nu är jag en ruskigt trött och svettig brutta. Mina ben värker lite smått och det är skönt för jag har använt mina korta korvar en del idag. Jag och Bella brusade iväg till Klong Muang mitt på dagen i den stekande solen för att vandra i djungeln.

3,7 km till viewpoint står det på bilden (gissar jag, har inte orkat anstränga ögonen för att försöka förstå något, kollar bara på siffrorna och gissar)

Men vi orkade bara traska 800m sen gav vi upp och gick tillbaka. Åkte till sötvattenhålan och käkade lite yam innan vi for hem.

Under den korta turen hann jag bränna mina armar så jag är också lite ledsen i ögat ikväll. Försöker nämligen bli vit, vill vara en thai. Men nu har jag bränt mina jävla sladdriga underarmar!! Hoppas att detta inte ändrar färg till brunt utan flagnar och blir vitt snarast.
Mitt mål är att vara vit som en snöflinga tills lågsäsongen börjar. Typ om en månad.
Det är ett ypperligt tillfälle att göra sig snygg för thaiarna. Vill ju ändå inte sola min nya tatuering så nu passar jag på och gör mig till den läckerbiten jag egentligen är. Så kan Ri få vara lite stolt över min skinande hudfärg för en gångs skull.
Annars får han ju bara komplimanger för sin vita kvinna när jag just kommit från Sverige.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh vad glad jag blev nu, då kan vi ju vara vita tillsammans i fortsättningen;)

2012-03-18 @ 20:23:45
URL: http://dodlarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0