Riktig svullodag

Idag började dagen med spöregn och strömavbrott. Det har varit strömavbrott nu varje dag sen i fredags så jag hoppas på lite bättre väder snart, skulle behöva tvätta lite kläder och vädra.
Men det blåser så mycket här att Ri inte har jobbat idag så vi bestämde oss för att åka och äta frukost tillsammans. Det skulle vi inte gjort.

Vid McDonalds fick vi stanna och gömma oss utanför en toalett. Det började alltså regna inte så lite. Ganska mycket.

Men vi kom fram till en restaurang till slut och fick mumsa vår khao man gai och Ri beställde som vanligt in riktigt tjusigt te. Jag glömmer alltid bort att man får så fint glas där och så blir jag lika avundsjuk varje gång han får in sin ståtliga dryck och jag får sitta och sörpla vatten ur min plåtmugg.

Sen köpte vi en banan/nutellapannkaka på vägen tillbaka för att.. det är så jäkla gott! Dessutom var vi väl tvugna att fira att det inte regnade längre eller nåt. Om man nu måste ha en anledning till att äta pannkaka.

Nu ska jag äta kladdkaka. Yes, mycket bak den senaste tiden men det blir väl så när det är dåligt väder antar jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0