En kväll på Railey

Igår var det dåååligt väder igen. Tydligen är det någon tyfon som håller på att rulla runt i Andaman sea och den gör att det är storm och strömavbrott och regn här mest hela tiden. Har hållt på sen i onsdags tror jag. Den skulle vara här över helgen så jag hoppas på fint väder imorgon.

Så igår satt vi mest hemma, jag, Ella, Elayla och Denice och skådade de söta hårbollarna som numera bor under min säng. De är så söta att jag dör en smula varje gång jag ser dem och ack vad jag känner att jag är allergisk. Knaprar allergipiller som en galning för jag kan inte sluta ta på de små krypen.
Sen på eftermiddagen bestämde vi oss för att åka till Railey och fira Nicoles födelsedag så jag, Ella och Elayla skyndade oss och duschade, sminkade oss, köpte snacks och öl och när vi var redo att åka började det blåsa lite. Sen lite mer. Sen var det storm och regnet öste ner så mycket att vi nästan inte kunde höra varandra. Sen blev det strömavbrott IGEN.

Efter en del fram och tillbaka åkte vi till Railey ändå. Då hade vi redan druckit upp all proviantöl och snacksat i oss godsakerna och vi var verkligen på partyhumör. Bara det att klockan var typ sex på kvällen och när vi satt på båten var det mörkt och skitstora vågor plus att båten var utrustad med en partylampa som framkallade min photosensitive epilepsy så vi var rätt åksjuka hela bunten när vi kom fram.

Denice och Ella på partybåten

Elayla och Helene

Framme på Last bar där Nico bjöd på norsk choklad

Choklad gör mig glad.. Men inte så söt kanske? Eller vad tycker ni? Vi skrattade iaf en liten skvätt åt den här bilden, hade lite kramp i magen efter. Från skrattet inte från chokladen.

Sen var det fireshow

Mmmm INTE marabou men fan så gott!

Sen efter fireshowen var vi tvugna att springa till båten för att komma tillbaka till "fastlandet" (ja, Railey är ju också fastlandet men man kan ju inte ta sig på moppe utan mest med båt, helikopter, litet flygplan som kan landa på vattnet, simma etc.).
Då tänkte vi bara gå till Chang bar oh dricka EN öl så Elayla fick säga hej då till alla där eftersom hon åker hem till Danmark på fredag men efter att jag druckit upp min öl fick jag en ny av mr Tattoo och sen när den var slut stod det en gratis bucket framför oss.

Kom väl hem vid halv fyra fast jag hade planerat att vara hemma vid tolv-halv ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0