Holiday del 1

Okej jag tänkte köra en liten sammanfattning på vår resa!
Orkar inte skriva om allt i detalj i ett enda milslångt inlägg så det får bli en historia i flera delar. Så kan ni få en liten piece varje dag. Vi börjar med resan till Bangkok.
 
Jaa.. Jag hade ju ingen kamera och inte heller någon telefon att ta bilder med och det var ju lite tråkigt att ingen fångade på film när jag kaskadspydde framför en hög med faranger som satt och rökte i Chompon. Hade vart kul att se deras miner och hur snyggt jag bara kollade ner på mina fötter och konstaterade att de var kladdiga och att det var halt att gå vidare till toan för att spy lite mer. Och bajja.
 
Sedan fortsatte bussresan så i åtta timmar till, Chompon - BKK och det var den bästa bussresan i mitt liv. Funderade flera gånger på att be busschauffören stanna så jag kunde hoppa av och lägga mig i ett dike och självdö men stark som jag är härdade jag ut.
 
I BKK sov jag sedan i cirka 24 timmar, samt spydde osv. Blev inte riktigt som planerat, första semesterdagen fick Ri spendera på ett fancy hotell i BKK med att klappa mig på ryggen och servera mig vatten så jag kunde skölja munnen.
 
Dag 2.
Mådde endast lite illa och hade bara extremt ont i magen men jag klarade att ta mig till MBK för att shoppa kamera och telefon!

Dock så blev det ingen klädshopping förutom en klänning från Khao San road. Hade ju planerat att spendera flera tusen i BKK på bara kläder och sånt där kul. Men aja.
Efter MBK drog vi iaf till tågstationen och satt på Black Canyon och drack kaffe. Eller Ri drack kaffe och jag pillade i mig några bitar av en spenatcroissant.
Sedan traskade Thailands premiärminister Yinluck Shinawatra in på stationen. Hon är där bakom alla fotografer och människor. Fick se henne sen när hon gick förbi där vi satt. Kändisspaning nr 1 på resan.
Sen satte vi oss på tåget och började resan mot Chiang Mai. På tåget satt en rolig man bredvid oss.. Hans thai var något begränsad även fast han var thai så många ord sa han på engelska men bara såna svåra ord som jag inte kan på thai så jag fattade allt han och hans kompis pratade om. På ena handen hade han bara en tumme och ett lillfinger så vi misstänker att han är ett stort fan av Carabao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0