Holiday del 2

Vaknade upp när solen gick upp på morgonen och så satt vi som två små barn och tryckte våra flottiga pannor mot fönstret och tittade på landskapet som över natten förvandlats till något helt annorlunda. Växter och träd såg inte alls ut som hemma hos oss nere i södra Thailand och det var risfält överallt och fina berg lång borta i bakgrunden.
Små söta hus svishade vi förbi också och så försökte vi ta bilder men det gick inte.
Sen såg vi en hamster på tåget. Oj nej det här var visst jag som är lite nyvaken. Söt va?
Och här har vi en svettig.. hm jag frågade honom nyss vilket djur han såg ut som och han svarade att han bara var HANDSOME!
Vid halv elva på förmiddagen kom vi fram till Chiang Mai och mötte ett dumhuve på stationen. Ville sälja trekkingtur till oss och sa att Ri kunde få bo på hans hotell också även fast han egentligen inte tillät thaiar att bo där. Jag sa nej eftersom jag var sjuk och inte kände för att övernatta i en liten by och rida elefanter och traska runt i djungeln med diarré och illamående.
Dessutom vill ingen av oss bo någonstans där thaiar inte är välkomna. Vad är det för jäkla stil? Rasism mot sitt eget folk ju.
YEY här sitter vi i en tuktuk på väg till... CHIANG MAI ZOO!! Vi checkade bara in på ett guesthouse, bajade lite, tog en dusch och små målade jag ögonfransarna för att bli fin på bilderna med Linping. Detta hade jag sett fram emot i två år, alltså sen jag för första gången såg den klumpiga björnen på teve hemma hos Ri.
EXITED AS HELL!!!!
Ganska dålig bild egentligen men vi gick på någon liten djurshow och den här läskiga fågeln flög typ en decimeter över våra huvuden och jag dog lite av rädsla. Det var kul.
Sen tittade vi på hippos, eller riverhorses som min far sa. Fan vad äckliga de var! Tror aldrig jag sett såna på riktigt förut så det var verkligen en upplevelse att de deras dallrande kroppar när de lufsade fram. De blänkte också. Dreglade lite när jag såg dem för jag blev så fascinerad.
 Här växte mina brön till normalstorlek och jag började se ut som en kvinna. Tyvärr hann de krympa tillbaka till myggbettstorlek innan jag upptäckte det så jag hann inte njuta av känslan att ha ett par tuttar.
Och här är vi på väg in i akvariet. Eller alltså vi simmade inte runt med hajarna i deras tank. Vi traskade omkring och så simmade firrarna över huvudet på oss och runt omkring oss. Min baby var jätteglad för om ni missat det så ska jag berätta för er nu.. Ri tycker om fiskar. Otroligt mycket. Är rädd att han gillar dem mer än mig :/

Jävla skit nu har jag pillat med det här inlägget i två timmar och så kan jag inte skriva något under de sista bilderna nu. Hur som helst, efter Zoo't gick vi vilse en sväng i stan och när vi till slut kom till hotellet så hade vi varit ute och vandrat i sex timmar.
På kvällen gick vi till en marknad och käkade och vandrade i ytterligare tre timmar.
Nio timmars vandring och jag som sa att jag inte ville trekka. Citytrekking gick tydligen bra men benen värkte som fan och magen hade svullnat upp till en gasballong men ingenting kom ut. Magen kom att växa mer och mer för varje dag efter detta och på onsdagen hade jag blivit skengravid. Gick och höll en hand på min gasbubbla till mage hela tiden och jag tyckte mig se att folk tittade snett på mig när jag drack alkohol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0