Holiday del 3

ÅLRAJT så har vi kommit till dag tre.

Justja, inga bilder från när vi besökte lillpandisen Linping blev det igår men det har en förklaring. Eller två. Ett: kameran dog så bilderna är tagna med mobilen. Två: JAG VILL TILLÄGNA DEN SOVANDE BJÖRNEN ETT EGET INLÄGG!
 
Men dag tre var alltså en söndag. Söndag den 26 augusti om jag minns rätt.
Planen var att åka till Doi Sotep som är ett tempel men det regnade på morgonkvisten så vi drog till ett köpcentrum för att shoppa  loss. Hittade ett par vrålsnygga byxor som tyvärr kostade över 2000B så jag provade de inte ens.
Efter ytterst lite shopping (bland annat strumpor till Ri eftersom fisnyllet inte ville köpa strumpor samtidigt som han kvällen innan köpte nya skor på marknaden även fast jag sa att han skulle få skavsår.. ja SEN när det redan börjat skava då kunde han gå med på att köpa några par) så åkte vi till Doi Sotep templet.
Här sörplar jag på en cha yen och tänker på dig Frida! Var även väldigt åksjuk här... Vägen var ganska krokig om man säger så.. Ingen spya dock som tur var.
Viewpoint, kul man som tog bild på oss. Stirrade in i linsen hur länge som helst och ba "HUR FAN GÖR MAN*???!?!?!" Hahaha, han hade alltså kameran åt fel håll.
Sen kom vi fram till templet.. Eller trappan och jag flåsade som en utmattad bäver på vägen upp.
Min fiiiiiiiiiiiiiiina med fin utsikt i bakgrunden.
På kvällen gick vi till en annan marknad och åt khao man gai (även fast det var vad doktorn sa att jag fått salmonella av.. ingenting kan stoppa mig från att äta det!). Marknaderna i Chiang Mai är helt otroliga.
Den här kvällen traskade vi i över två timmar och då hade vi kommit till slutet. Sen var det alltså bara att gå hela vägen tillbaka också. Men en jävla massa skit sålde de. Bara såna här thailändska folkdräkter och de där JÄVLA KNORRANDE GRODORNA. Alla som varit i Thailand vet vad jag talar om. (Dock så fattade inte min lärare vad jag menade och jag och Colin blev helt galna när hon sa det.)
Kan tillägga att kycklingen på bilden var mjölig och det bruna ni ser är typ blodpudding som jag inte ens smakade på. Fy fan i helvete, aldrig att jag skulle äta annat än svensk blodpudding som är det bästa som finns.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Jättefina bilder Frida!! Vill med vara i Thailand! Mer bilder tack!;) Och krya på dig! som du skriver så har jag hört att ens mage blir extra känslig efter samonella och att man ska vara åtminstonde lite försiktig med vad man äter..

2012-09-04 @ 09:13:34
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0