Holiday del 5

Och nu har vi kommit till den bästa delen av resan, dagen då vi sätter oss i en minivan och slingrar oss igenom 762 kurvor för att sedan anlända till jordens finaste stad. Tror jag minns rätt antal iaf men JÄVLAR vilken tur att jag dagen innan gick till apoteket och köpte åksjuketabletter så jag däckade efter cirka 10 minuter och vaknade i slutet av resan så jag bara fick uppleva de sista 70 kanske.
Seriöst. Den vägen hade tagit 40 minuter att köra om den hade varit rak men den är så jävla kurvig att man nästan åker bakåt ibland. Det tog 2,5 timme.
Minivanen var full av farang/thai par men vi var de enda paret vi såg på hela resan där tjejen var farang och killen thai, konstigt för här i södra Thailand ser man sånna par överallt ju. Där uppe var vi speciella men här nere är vi som alla andra.
 
Ri, jag och min minivagina i armhålan på busstationen i Chiang Mai.
Framme i Pai, Mae Hong Son. Vi bestämde innan vi anlände att vi inte skulle vara lika slöa som när vi kom till Chiang Mai där vi bara tog det första bästa lediga rummet och senare upptäckte att 500B per natt var ruskigt dyrt där. Kunde fått ett liknande rum för 250-300B men vi hade ändå innan vi åkte bestämt att 500B per natt var okej att betala.
Sen kom vi fram till Pai och det första rummet vi fick syn på var detta. MITT i smeten, fet dubbelsäng, liten uteplats, varmvatten och TV för TVÅ HUNDRA BAHT PER NATT! Kan ni fatta hur billigt det är??? Alltså till och med vi svimmade av lite lätt och ni rika svennar som läser detta måste inse att det är typ 40SEK. Skulle ni kunna punga ut så mycket cash för två personer per natt?
Justja.. wifi hade de också därför var det första jag gjorde att kasta mig på sängen med min nya telefon.
Sen gick vi till en jättemysig restaurang och hittade något i menyn som hette Khao Soy ข้าซอย som jag jättegärna ville prova och nu tackar jag gudarna för att jag gjorde det för det var så jääävla gott! Om ni ser det någonstans, prova! Ska försöka googla hur man lagar det och försöka mig på det någon dag.
Redo att hugga in!
Första gången jag verkligen ÅT under resan. Kan säga att det gjorde otroligt ont i kistan men det var det värt.
Hittade min drömmoppe!
Och Ri hittade blommor överallt att fota.
Sen var vi hungriga.
Sen var vi mätta.
Sen vart vi törstiga och drack jättebilliga drinkar på en mysig bar. 50B kostade de när det var happy hour.
Sen hittade vi en skitstor och äcklig skabagge på vår trapp när vi kom hem igen och Ri hade ändrat sitt utseende till så som han ser ut efter en droppe alkohol. Han är så lustig min man när det kommer in alkohol i bilden. Ska googla lite mer om alkoholallergi.. Om det finns nåt sånt. För det tror jag att det finns.
 
Efter detta sussade vi så sött i den stenhårda sängen och när vi vaknade på morgonen låg vi som två packade sillar på ena kanten av sängen. Vi är alltså inte vana med att ha en stor dubbelsäng och nu förstår jag varför Ri säger att vi inte ska köpa en. Skulle vara sånt otroligt slöseri med pengar för vi skulle ändå bara använda 105cm av sängen. Så stor säng som vi har hemma alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0