Holiday del 7

Fortsättning på onsdagen då. Efter the canyon rullade vi vidare till... Coffee in love som jag är lite osäker på. Alltså det finns ju en film som heter Pai in love ปายอินเลิฟ och jag vet inte om de har något med varandra att göra. Hur som helst ser ni här på första bilden en kvinna som är gravid i fjärde månaden. Eller en ledsen tjej med lite magproblem.Sån jäkla läcker utsikt där men vi gick aldrig in på själva cafét för att snaska kaka.
Älskade det här huset men jag TROR att någon bodde där och då började jag tycka lite synd om de som kanske gör det. För alla måste ta bild där och så finns det säkert de som klampar in på deras land och härjar.
Och så fick jag bli chaufför. Försökte övertala Ri att det var en dålig idé att låta en farangbrud köra moppe i Thailand, typ världens farligaste land men han köpte inte mina argument. Började tjafsa om att han var säker på att jag kunde köra moppe. Men det var faktiskt najs, härliga vägar, ingen trafik alls och så kulle upp och kulle ner och bara njuta av världens vackraste utsikt.
Sen åkte vi upp för världens brantaste backe till ett tempel som också hade görläcker utsikt. Här står jag och pekar på vårat hotell fast Ri har ju inte tagit bilden från mitt perspektiv så hotellet är de där vita husen ni ser snett nedanför till höger om mina spretiga fingrar.
Sen satt vi på moppen jättelänge för Ri pratade i telefon med kattvakten som berättade att kissarna var galna, hade haft sönder några glas och bajsat i badrummet för de hade inte fått gå ut på en vecka! Jag blev lite bananas och arg för mina kissar är inga fångar som ska hållas instängda. Vill de gå ut och aldrig mer komma tillbaka så vill jag att de har möjligheten att göra det.
Sen såg jag en griseknoe som jag ville ta med hem! Sen kom jag på att de bara är söta när de är bebbar och sen tror jag inte att jag skulle bli så populär hemma i min muslimska by om jag skaffade en bit vandrande fläsk.
Ri var väldigt försiktig så han blev inte slip down som tur var. Men oturligt nog så dog kameran och vattenfallet var brunt som bajs så det gjorde inte så mycket att det inte blev några bra bilder.
 
Så vi bestämde oss för att åka hem, köpa lite bärs och njuta av solnedgången på vår lilla uteplats men när vi kom till moppen blev vi stående och asgarvade och pekade och dog lite smått. Såg två hundar som hade parat sig och fastnat i varandra och försökte komma loss och sen kom det en tredje hund som ville vara med och jucka så lackade hanen som satt fast och det var världens kaos.
Ingen brydde sig utom oss och vi tyckte att det var hur kul som helst.
 
Så jävla vackert.
Sen sörplade vi drinkar och lyssnade på livemusik på någon liten bar.
Sen gick vi till en annan bar och Ri såg väldigt gay ut på alla bilder så där tog barrundan slut för jag ville inte att alla som såg honom skulle tro att han var en ladyboy så vi åkte hem och sov i vårt lyxiga hotellrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0