Kommer spara väldans mycket pengar på mat

Kom precis hem från skolan och det var kuuuuuuuuuul att äntligen få komma tillbaka. Alltså jag var ju i skolan i fredags också men då vart det inte så mycket gjort, mest jag som läste min lilla dagbok från resan och berättade om allt vi gjort och köpt, hehe.
 
Innan skolan var jag som vanligt och lunchade med Ella och spanade på hennes nya kylskåp, lådor, firre och cykel. Storshopparn.
 
På vägen hem från skolan så började det självklart regna. Jag skriver självklart för att jag inte sett regn här på jag vet inte hur länge men VARJE gång molnen bestämmer sig för att släppa ifrån sig några droppar så är det onsdag eller fredag mellan klockan tolv och fyra. Alltså när jag måste ta mig till och från skolan.
Det regnade även vid åtta i morse när jag nyvaken rullade in till Ao Nang och dumpade min man.
 
Sen när jag kom hem fick jag en chock för jag såg hur grå Bang har blivit.
Vi trodde ju när han var ett litet nystan att han skulle ändra färg från svart till grå och börja se ut som Mamma för hans mage var helt grå och när man rufsade i pälsen så såg den grå ut där under. Sen blev magen svart. Någon månad senare fick han mer och mer vita hår i pälsen och magen började se grå ut igen och vi tänkte NU SKER DET men så blev han helsvart och blänkande igen.
 
MEN NU JÄVLAR. Han ser typ skitig och tufsig nu och när man rufsar om pälsen så är allt underhår lika grått som Mammas (talking about the cat alltså inte min mamma! Det hade vart osnällt ju). Kolla på honom.
GAH det är sjukt svårt att ta kort på svarta katter, men det problemet verkar ju lösas inom kort. Han ser så ful ut på kort. Fast det sa iofs Denice att han var när hon såg honom "EEEEEEU vad ful han är!". Stackarn, det är bara jag som tycker att han är sötis.
 
OMG hittade den här bilden på honom nu.
Soundtrack till den här bilden: Cher - If I Could Turn Back Time Snuffso. Råttan. Sover dock fortfarande som ett litet cp.
 
Idag är min mage helt annorlunda från igår. Åt precis en klementin/mandarin/apelsin och blev proppmätt. Åt även en hel tredjedel av min lunch idag och efter ville jag spy för jag var så mätt... Konstigt det här för igår kunde jag äta hur mycket som helst.
Men har fått bekräftat nu från flera håll att magen kan krångla i flera månader efter man haft salmonella. Tydligen kan man smitta andra i upp till ett år om man har otur. Eller om omgivningen har otur då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0