Yasuragi


Efter en dag där man traskat runt i tofflor och morgonrock känner man sig seg. Det gör ju inte saken bättre att ha världens jobbigaste hosta. När jag hostar känns det som att det blöder i mitt bröst och jag har tappat rösten några gånger idag.
Men ändå har det varit en mysig dag. Det var svinkallt ute och det avr fint, fullt med snö och jag tryckte i mig melon, grapefrukt och ananas. Har nog druckit sex koppar te också.
Imorgon blir det kanske en dag ute på isen, får se om jag orkar. Har lärt mig under hösten som var att jag måste vila så fort jag känner mig lite sjuk annars blir jag aldrig frisk. Så ikväll ska jag kanske kolla på Tropic Thunder som Mathilda ville att jag skulle se, Eva har köpt choklad till mig så det verkar bli en underbar kväll i min ensamhet. Kände mig lite dum som inte följde med och bowlade men jag hade aldrig orkat.

Om jag inte orkar anstränga mig imorgon heller ska jag bege mig till biblan och låna lite böcker. Ska kanske köpa lite tyg också om jag kommer på något kul jag kan sy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0