Måste bli elak

Jag har inte svårt för att säga nej. Inte egentligen. Men när någon står där framför en och frågar om den kan få ens nummer.. Vad säger man då? Då kan jag inte säga nej, ska man bara säga "Nej det kan du inte. Jag kommer ändå inte svara om du ringer och kommer bara svara lite drygt på dina första sms sen kommer jag få dåligt samvete och radera dig ur mobilen, byta nummer och vara rädd för att stöta på dig på stan"?
Man kan ju alltid ge fel nummer men när man står där blir det så konstigt. Jag tänker alltid att jag ska göra det men så hör jag bara hur jag börjar rabbla mitt nummer och så tänker jag "Sista siffran säger jag fel på" men det gör jag ju aldrig! Det bara går av sig självt.
Sen är man ju också lite rädd för de där som ringer en sekunden efter de fått numret för att "jag också ska ha deras nummer". Vad gör man då om man ger fel nummer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0