Snälla, kan vi?

Det bara kliar och spritter i mig när jag hänger på DEN HÄR hemsidan.. Jag har aldrig varit något stort fan utav IKEA förut, inte som alla jag känner som älskar att åka till IKEA och shoppa. Men så på den tiden jag bodde i närheten av IKEA så bodde jag ju fortfarande hemma hos mor och far.
Visst var det kul att åka dit och få lite nya grejer till mitt rum. Sånt är väl alltid kul men det har aldrig vart mer än så.

Men sist jag var i Sverige ville jag shoppa upp hela varuhuset och frakta allt till Thailand. Och som jag har längtat efter att IKEA ska komma till Thailand. Nu är det här. Men i Bangkok då, ett halvt dygns resande härifrån.
Blir så jäkla sugen på att åka dit med en egen liten lastbil och shoppa (gärna för någon annans pengar för JÖSSES VILKA PRISER!).

Men som sagt, vilka priser. Köpte ju med mig ett litet lakanset hit från Sverige för 99kr och såg det nu på hemsidan. 799B! Alltså om jag räknar rätt nu så är det dubbla priset plus att det är lite skillnad på baht och kronor. Jag räknar aldrig om till svenska kronor när jag köper något i Thailand för då är allt här väldigt billigt. Om man bor här får man lära sig vad allt kostar och sen jämföra priser så. Så att betala 799B för lakan är ungefär som att betala 799kr i Sverige.

Men jag vill ändå åka dit. Nu när vi inte kan åka till Chiang Mai på grund av alla översvämningar kanske vi kan ta en tripp till bangan och go crazy på IKEA.. Vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0