Allt är så rörigt

Har så mycket att tänka på just nu. Så himla mycket grejer som snurrar i mitt huvud hela tiden och gör mig så förvirrad. Vi måste hitta någonstans att bo NU men det får inte vara för dyrt och det måste vara ett säkert område. Både för oss, vägen hem och så att vi kan känna oss säkra där så ingen bryter sig in igen men också så vill jag att det ska vara säkert för katterna. Inte för mycket katter runt omkring och absolut inte för nära någon stor väg.
 
Vi har gett upp tanken om att bo i hus. Det får bli i framtiden, den lyckliga dagen då vi har pengar att bygga vårat egna hus. Nu letar vi efter någonstans att bo. Där vi kan ta hem kompisar utan att bli utkastade och också där vi får bo även fast vi inte är gifta. Det kan väl inte vara så svårt?!
 
Men tiden börjar ta slut. Femton dagar har vi på oss innan nästa hyra ska betalas. Då har vi valet att betala hyra här en månad till och hoppas att vi inte blir utkastade eller så måste vi fort som satan hitta ett nytt ställe och flytta fort. Gärna innan den 15 så vi hinner bo in oss lite och vänja katterna vid stället innan vi åker iväg på semester.
Världens mest otajmade semester. Mitt i all stress och precis nu när vi förlorat en massa pengar och måste lägga ut ännu mer pengar precis innan vi far. Men jag är glad att vi har bokat biljetter för om vi inte hade gjort det så hade vi nog aldrig åkt iväg.
 
Sen har vi problemet att vår kattvakt/halvt inneboende skaffar en egen lya nu i dagarna och kommer därför inte bo hemma hos oss när vi åker iväg så vi måste hitta en ny människa som vi litar på som kan ta hand om våra kissar och vårat hem. Vad för hem det nu kan tänkas bli.
 
Måste även hitta ett nytt hem till Pussy. Jag kan inte ha tre katter! Skulle gärna bli av med Mamma också men jag tänker mig att det är lättare att göra sig av med en frisk, söt kattunge än en fullvuxen ganska jobbig katt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0