Andra inbrottet på en månad nu.. kul det känns

Enda bilden jag har på mitt hem från utsidan tror jag
Ja vi har då med största sannolikhet haft inbrott igen. Andra gången på en månad blir det då men det måste vara någon dum jävel som gått och försökt få upp dörren varenda kväll (eftersom grannarna berättat att någon försökt ta sig in hos dem typ två veckor efter vårat inbrott) och igår kväll hade vi ju båda glömt att låsa säkerhetslåsen på dörren.
Dum jävel är hen eftersom hen inte tagit någon dator den här gången. Båda våra datorer är ju liiite mer värdefulla än min telefon för 5000B.
 
MEN NU KOMMER JAG FÖRLORA ALLA MINA WORDFEUD SPEL! Så Tobbe jag vet att du läser här, tro inte att jag resignar eller skriver dåliga ord (om nu någon gör detta från min telefon) utan vi får köra rematch när jag skaffat en ny telefon. Vilket lär bli.... Efter jul kanske? Har INTE råd med en ny telefon nu.
 
Inte nog med telefonen så måste vi ju flytta nu. Vilket betyder punga ut cash för deposit (har inte lämnat någon där vi bor nu), antagligen måla om i nya lyan också... Dubbel hyra den här månaden eftersom vi precis betalat hyra här och om vi hittar ett hus flyttar vi ju så fort som möjligt.
 
Kul det känns. Eftersom förra veckans husletande slutade med att vi bestämde oss för att bo kvar här för att vi ändå trivs och vi SKA INTE flytta bara för flyttandets skull. Vi ska flytta när vi hittar/bygger det perfekta huset. Orkar inte ens bry mig om telefonen faktiskt bara det att jag inte gillar tanken på att någon har mina bilder, sms och anteckningar. Antagligen kan de inte läsa svenska/engelska men ändå. Det är privat.
Plus att någon annan/samma person har hela min gamla plånka med privata lappar, bilder, körkort osv. Allt känns bara obehagligt och lite äckligt. Personen/personerna som varit inne här vet ju typ allt om mig känns det som. De har ju kanske till och med tittat på mig när jag sovit?! Blir liksom rädd när jag tänker på det.

Är dock glad att jag har en liten fjuttig kod på telefonen som man måste knäcka för att kunna använda den. Lär ju säkert inte vara svårlöst men ändå. Jag hoppas att det är någon efterbliven människa som inte fattar hur man gör med den och slänger den någonstans. Tänker samma om Ris dator.
Vill liksom inte att något äckel som varit inne i mitt hem ska ha glädje av saker som de stulit från oss.
 
Så nu hoppas vi på att vi fort hittar ett bra hus där vi får plats i ett säkert område och att all dålig karma som vi antagligen samlat på oss genom livet nu är slut och att nu väntar ett underbart liv oss.
Det tycker jag att vi är värda.
 
Nu ska jag låsa alla låsen på dörrarna, koka lite ingefära, dricka och sen försöka sova bort min förkylning i mitt trygga hem.

Kommentarer
Postat av: Louise

Fy fan för att man inte kan få ha sina egna saker i fred! Och verkligen läskigt med inbrott när man ligger och sover... usch! Skönt iaf att de inte tog din dator.. haha.. fattar inte vad de har emot den? :P

2012-07-12 @ 00:07:22
URL: http://dreamsandlies.wordpress.com
Postat av: ***Sophie***

Instämmer med Louise.. Fy fan!! :/ Synd att ni just payat hyran med för Thailand är ju ett av de få länder där man aldrig kan få pengar tillbaks för något! Ja flytta så fort ni kan, för nu lär de ju aldrig sluta..:( Fan gör nån slags fälla vid dörren.. snubbeltråd kanske!;)

Glass med toast hmmm, fick det från glassgubben i Thailand en gång med!;) det duger men ingen favorit..;)

2012-07-12 @ 09:07:59
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: Louise

Har bokat in mig på en 5 månaders kurs. Men planerar att stanna till juni, men ville inte boka hela i förväg. Kan ju ångra mig :P
Ja.. ska lära mig läsa, skriva, prata... allt. Fy fan! Kommer vara sååå svårt! Men förhoppningsvis kul också ;)

2012-07-12 @ 09:22:26
URL: http://dreamsandlies.wordpress.com
Postat av: Anonym

ä fyfan va trist!!! ni får kanske lägga ut ett lockbete, o sitta o lura under en sink eller nått så när tjyvarna kommer tänder ni alla lampor o tar dom på bar gärning, o ger dom till den brutalaste thai-coppen i hela aonang!

Svar: Jag vet jag har redan planerat allt med kamera, gömma sig hos grannen med hela polissstyrkan och hela köret men jag är lite osäker på om de skulle ställa upp på det för en dator och en mobil haha.
ฟรีด้า

2012-07-13 @ 11:23:18
URL: http://nicokonst.blogg.se
Postat av: Jennifer

Can you get European channels?

2012-07-25 @ 04:20:38
URL: http://miamiluxuryhomes.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0