Husmor tycker till om nya lyan

Det tog cirka tre timmar från det att jag vaknade i morse tills jag kom igång och började bete mig som en riktig husmor. Har rastat kissarna, diskat, tvättat och... bakat en UNDERBAR chokladkaka/browniething med kaffeglasyr.
Mm, Annelise sa att hela familjen ville komma och kolla på huset ikväll så det passar ju utmärkt. Jag vill moffa den där feta kakan nu, den perfekta blandningen av kladdigt och fluffigt. Vad jag skryter om mina kunskaper i köket idag. Gött.
 
Har kommit på lite bra och dåliga saker med att bo här. De dåliga är:
  • Ibland kommer det bajslukter i badrummet/köket
  • Jag oroar stjärten av mig när katterna går ut
  • Ingen takfläkt i vardagsrummet (ingen annanstans heller men det är där jag är van att ha en)
  • Jag kan inte gå omkring naken hemma längre, fönster överallt!
  • Jag är rädd för grannen (kul historia, Ellas gamla chef som Ella började snacka jättemycket skit om i söndags, hur lat hon är och sprider rykten osv. SEN upptäckte hon att grannen var hemma med fönstret öppet. Hon kan engelska.)
  • Inga tevekanaler ännu
Men det var allt. Här är det positiva:
  • Planlöööösningen. Inte som alla tråkiga vanliga thaihus som hyrs ut
  • Väggarna i vardagsrummet, träreglar överallt så man kan pryda väggarna hur lätt som helst, sen sitter det spikar överallt så vi behöver inte ens spika för att hänga upp något
  • En stoor veranda där man faktiskt kan umgås, hade inte så i radhuset
  • Många eluttag i köket
  • Rinnande vatten i köket, måste bara köpa en diskho.. hehe
  • Det är nymålat och fräscht överallt
  • Fönster överallt! Frisk luft även i sovrummet, så det behöver inte förvandlas till en gaskammare a la Hitler på natten
  • Handfat.. alltid önskat mig ett
  • Varmvatten, även fast Denice gjort mig rädd igen nu. Har ju haft lite fobi för varmvattenberedare sen ett svenskt par dog här i Ao Nang förra året för att det var fel på varmvattenberedaren men jag hade precis börjat vänja mig vid tanken på att kunna ta en varmdusch nu. Får vänta lite till.
  • Allt speeejs. Kissarna har görskoj när de ramlar i den lilla trappen
  • Huset är upphöjt från marken = mindre risk vid översvämning
  • Och sen det bästa av allt. Min framtida läshörna!
    Vi har ju en liten extradel av soffan som vi förut inte visste vart vi skulle göra av men den passar perfekt i en liten vrå här. Behöver bara fixa en lampa som går på batteri samt en planka som jag ska måla och spika upp på väggen som ska bli min bokhylla. Ja, jag ska göra en hylla! Äntligen.

Wow, blev lite drama här när jag väntade på att bilderna skulle laddas upp. Jävla fettokissen som bor här KOM IN I HUSET för jag hade dörren öppen så jag flög upp ur soffan för att jaga bort honom. Mamma kom skuttandes efter mig med rygghåret rakt upp. Sen satt de där utanför och kollade på varandra ett tag tills Mamma började yla och fräsa och efter ett tag blev hon attackerad av äcklet igen. Men jag försvarade henne och sprutade vatten på honom genom fönstet efter att jag tagit in Mamma.
Jag tänker att det är bra att de får träffas varje dag och vänja sig vid varandra.. Har jag rätt? Jag vill ju avbryta när hon blir attackerad men det är väl bra om de fräser lite för att sedan bli vänner? Är det så det går till?

Kommentarer
Postat av: rs

Verkar som att fettokissen vaktar sitt revir så tveksamt om dom kommer bli vänner.
Om mamma visar den var skåpet ska stå kanske. :)

Svar: Jag hjälper henne med det där jävla skåpet! :D haha
ฟรีด้า

2012-07-26 @ 22:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0