Någon eller något är man ju alltid äldre än

Har fått medicin av läkaren eftersom jag de senaste dagarna haft svårt att andas och så upptäckte jag i fredags natt att min astmamedicin gick ut för ett år sen så tidigt i lördags morse åkte jag till den nya kliniken som öppnat i Ao Nang.
De ville inte sälja en ny inhalator till mig för de sa att jag fortfarande kunde använda min gamla men jag fick tabletter mot vad de sa: hosta, snuva och allergi.
Googlade en av tabletterna som de sa skulle vara för cough (samtidigt som sköterskan tog sig för näsan?! Näshosta antar jag då) och det står att medicinen hjälper mot långvariga allergiska hudreaktioner.. Eh?!
Dessutom var en av biverkningarna andnigssvårigheter?!
 
Och sen stod det såhär:
 
 

ÄLDRE ÄN VEM? VAD?
Äldre än läkaren som skrev ut medicinen? Då är det lugnt.
Äldre än någon man känner? Illa.
Äldre än medicinen?
 
Borde jag kanske sluta ta dessa piller? Misstänker det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0