Så var det vår tur att ha inbrott

Ibland är Ri en riktig bumbibjörn som inte kan leta och i morse tjatade han på mig om vart han plånka var och jag fick säga till honom hundra gånger att JAG LAGT DEN PÅ SOFFBORDET FÖRIHELVETE men han kunde ändå inte hitta den.
Så jag gick ut i vardagsrummet halvt sovande och skulle ta och visa honom vart den var men den var inte där. Och ingen annanstans där vi letade. Började misstänka att någon hade tagit den. Men så sa jag:
"Om någon skulle gått in här på natten och tagit din plånbok skulle ju din dator också vara borta."
Och precis samtidigt som jag avslutade den meningen kollade jag ner under soffbordet (eller alltså vårt soffbord har två våningar och övre skivan är av glas så man ser igenom) och såg att hans dator inte låg där den låg igårkväll.
Vi började riva runt här hemma som två galningar, jag letade under soffan och ryckte loss alla soffkuddar för jag tänkte att någon av Ris kompisar kanske hade gått in här under natten och flyttat på hans dator för att skoja.

För det konstiga var ju att min dator stod mitt på bordet, där jag lämnade den igår kväll. Min kamera låg på planet under där Ris dator och plånbok tidigare legat. Vi har två dvd-spelare som står väl synligt under tv-bänken som inte är fastkopplade i något och alltså är jättelätta att ta.
Min moppe stod kvar utanför dörren olåst som jag lämnade den igår. Väldigt lätt att bara rulla iväg.

Så kom jag på att min väska var i vardagsrummet och den hängde där den brukade bara det att min nya fina plånbok som jag köpte i förrgår inte var i väskan.

Det är så jävla konstigt och vi fattar verkligen ingenting.
VARFÖR går man in hos någon och ser två datorer, en ser lite dyrare och finare ut och är så jävla tillgänglig och enkel att ta att ett spädbarn hade klarat av det men så tar man den andra??
Och mina moppenycklar låg i min handväska så varför tog de inte min moppe? Eller husnycklarna så de ännu enklare kan komma tillbaka hit ikväll och ta min dator, teve, dvd, kamera och kanske rota runt mer och hitta ännu bättre grejer?

Jag är såååååååååå glad att jag har min dator kvar men jag är också ledsen för Ris skull. En dator kostar mer än en månadslön i Thailand och inget man bara går och köper ny sådär och vi har ingen försäkring.
Och jag är glad att jag hade min telefon i sovrummet men jag är ledsen att min favoritbild på Ri är borta. Hans gamla turistlicens där han är så jäkla söt hade jag i plånkan så jag alltid kunde se hans söta nuna men nu är den bilden borta. Är mer ledsen för det än för mina 1900B som jag också hade där.

Men mest glad är jag nog att Ella inte slaggade på soffan som vi hade planerat att hon skulle göra. För vem vet vad som hade kunnat hända om de öpnnat dörren och Ella varit här, om Ella hade vaknat? Fy jag vill inte ens tänka på det.
Eller om jag och Ri hade vaknat. Som Ri sa så är det antagligen de här dumma jävla snorungarna från Chong Pli som har varit här, ungjävlar från samma gäng som rånade Stella och Denice på moppen.

Nu väntar vi bara på att en dator kommer bli till salu så vi kan få reda på vem som har varit inne hos oss när vi sovit. Usch.

Kolla hur ledsen jag är. Ri är och hämtar borrmaskinen för nu jävlar ska vi sätta på hänglås på både insidan och utsidan av dörren! Ri babblade om att skaffa ett baseball trä också.. Haha. Jag känner mig säker med lås. Och vaktkatterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0