Holiday del 4

Okej då har vi kommit fram till måndagen, dag nr... 6? Den dagen gjorde vi ingenting egentligen. Ri ville ta en sovmorgon och jag lät honom sova till klockan elva, sen ville jag ut och vandra. Citytrekking igen.
 
Innan vi drog ut så gick Ri och bajsade och när han kom ut från toan tog jag den här bilden och man kan verkligen se hur utmärglad han ser ut nu! Min favoritbild just nu, har skrattat åt den varje dag.
HAHA benrangel. Här kan man också se hur spinkig lilla risengrisen är och tänk på det och jämför med i slutet av veckan då han lyckats fläska på dig TVÅ KILO eftersom jag aldrig orkade äta mer än några skedar mat och han glufsade i sig mina rester.
Sen började vi knata runt i staden och Ri hittade ett nytt intresse som följde med oss resten av resan. Att fota blommor ja.
Så nu väntar vi på att Freddan ska komma hit och lära honom allt han kan.
Bruna ben, vit kropp. Jag gillar't!
(BTW så dog min dator här men när jag lyckades starta datorn så hade inlägget och bilderna sparats, första positiva upplevelsen med blogg.se på väldigt länge!)
Vi stannade på ett litet café och köpte en varsin URMUMSIG shake, min var mango passionsfrukt och Ris blev mango cocos. Sen mumsade vi detta också.
Fullkornsbagel med avocaaaaaaaado! Alltså, ja för er svennar så ser det här ut som en vanlig bagel men då ska jag berätta för er att det här är så mycket fullkorn man kan få i det här landet. Bara att tacka och ta emot. Avocadon smakade även lite trä men det var ju avocado för i jösse namn!!
Rajraj tog bilder tills jag blev grön av avundsjuka och lyckades smälta in i en bild utan att han märkte det.
Sen hittade jag en läcker second hand affär som hade pojkvänsstol så där kunde han sitta och surfa medans jag klämde på allt.
Sen såg vi några kändisar. Kändisspaning nr 2. Har ingen aning om vilka det var men det var så spännande att vi gick vilse och fick ta en tuktuk hem igen eftersom benen värkte.
Den absolut dyraste middagen på hela semestern. 270B fick vi punga ut för all denna mat när vi bestämt oss för att gå på finrestaurang sista kvällen i Chiang Mai. Brukar vanligtvis betala över 300B när vi äter en vanlig middag ute i Ao Nang så vi fick en chock när notan kom. Och så skrattade vi. Och lämnade hälften av maten kvar för det var så jävla mycket.
 
Älskar hur billigt allt var. Att till och med vi, två snorvalpar med thailön (eller jag har ju ingen lön alls just nu) fick känna oss lite rika för en gångs skull och inte en enda gång snålade vi med vad vi köpte för priserna var ju helt underbara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0